donderdag 31 januari 2008

Brainstorming: de eerste ideeën vrijgegeven

Na een eerste brainstorming kwamen er al enkele ideeën naar voren:

  • Een kort overzicht geven van de geschiedenis van het plein
  • Culturele activiteiten in beeld brengen
  • Interviews met plaatselijke bewoners en vooraanstaande figuren
  • De Gazet van Zurenborg analyseren
  • Zoeken naar mythes over de Dageraadplaats
  • Cafés en restaurants bezoeken
  • Plaatselijke basketbal- en voetbalwedstrijden bespreken
  • Bedrijvigheid bij Red & White Zurenborg, supportersclub van Royal Antwerp Football Club

De komende dagen onderzoeken we de haalbaarheid van deze onderwerpen. Daarna kiezen we welke aspecten we gaan behandelen.

1 opmerking:

Zen zei

Misschien ook eens diep nadenken en iets proberen te doen aan de 'ikke en de rest kan stikke'parkeermeters die (naar ik weet enigste in antwerpen) blijven lopen tot 21h00. Mijn vrouw werkt er en ik zou graag ook wel eens met mijn zoontje op het plein komen spelen of een terrasje doen zonder 'kleingeld' te moeten betalen om 19h00. Niet ieder van ons heeft een riant inkomen zoals een aantal hippe trendy bezoekers.
En van het te verwachten antwoord hierop over 'de overlast'... probeer eens vry-za-zondag in mijn buurt te parkeren (lange beeldekensstraat)en hier betaal je tot 18h00. misschien wat te symplistisch voorgelegd maar 't moet gezegd worden... Laat de meters zoals elders tot 18h00 lopen AUB